liten

Jag älskar att pyssla med litens saker ♥


Kommentarer
Postat av: Nadia

Ja - precis! Det var det jag tänkte med, så praktisk att ta massa bilder hela tiden, för det lär man ju göra :P



Mjo, alltså dom skickade ju hem dom papprena till mig, men eftersom jag laddade ner ett BankID så skötte jag allt det online och fyllde i på deras hemsida, då kom det in till dom på en gång.

Men ja, man ska beskriva själv varför man inte kan jobba, hur en vanlig arbetsdags ser ut m.m - drygt, I know.



Hon jag pratade med på försäkringskassan sa också att dom handlägger ärenden som görs online snabbare än dom som skickas ut manuellt (papper). Där ser du också när du kommer få en utbetalning, hur mycket du får, vad du kommer få i föräldrarpenning o.s.v - så det rek starkt.

2011-10-05 @ 10:12:19
URL: http://nadiaskriver.blogg.se/
Postat av: Nadia

Ja, precis. Jag ringde till försäkringskassan efter 14 dagar för att försäkra mig om att det kommit in. När det är registrerat kommer det sedan stå på din sida när du loggar in "din arbetsgivare har sjukanmält dig från och med den .... t.e.x" Så håll utkik, och ring på en gång om det är något du inte förstår, eller vill få påskyndat. Min sjukskrivning kom in till dom i början på september, jag fyllde själv i min sjukanmälan till dom runt den 9e september, den 21a september hade jag pengar utbetalt på mitt konto! Så det tar faktiskt inte lång tid när man gör rätt och gör det online :)



Jag hjälper gärna till, vet hur jobbigt & krångligt det kan vara. Sen vill man ju gärna ha pengar på sitt konto varje månad då man har räkningar och diverse som ska betalas :)

2011-10-05 @ 12:46:46
URL: http://nadiaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0