Det här med att vara hemma..

Jag börjar få spel här hemma. Vad ska man göra om dagarna? Idag har ja plockat, städat, tvättat och skrivit mat lista. Vad nu då? Nu sitter ja här i soffan igen. Jag är inte van vid att vara hemma hela dagarna och börjar redan bli tokig. Vad ska jag sysselsätta mig med? Man kan ju inte städa varje dag, de hinner ju inte ens bli smuttsigt!?

Ni som är hemma, snälla hjälp mig. Vad gör ni om dagarna? Bebis kom till oss så snabbt du är redo så att du kan sysselsätta mamma  ♥


En liten Sandra. haha



I brist på annat kan ja ju visa en bild som ja hittade hemma hos mamma igår. Jag vet inte alls hur gammal jag var på fotot med jag skulle tro att jag gick i 9an? Låt mig skratta.


Kommentarer
Postat av: mickis

vänta du tills den lille bebisen blir lika gammal som Liam, då gör man inget annat än att plocka småsaker överallt, då kommer du ha att göra hihi :) Passa på att vila och njut nu :-) PUSS!!

2011-10-24 @ 17:35:30
Postat av: Nadia

Jag har varit sjukskriven 100% sedan den 15e augusti. Trodde jag skulle bli GALEN av att gå hemma då jag är väldigt aktiv av mig. Men jag säger som föregående skrivare, VILA! Och ha dina rutiner kvar! Jag går upp senast 9 i veckorna, äter frukost, kollar nyheter, bloggar, familjeliv - hehe! Tar mig till gymmet (nu har jag dock inte tränat på en vecka) har då istället gått ut & gått, frisk luft gör mkt! Träffat vänner på fika, lunch m.m, varit ner på stan och småshoppat lite, fixat MASSA hemma, rensa ur klädkammare samt byråer, städat, våttorkat alla skåp, hyllor m.m, bakat i MÄNGDER :P, varit på bibblan & lånat massa förlossningsböcker varav en jag varmt kan rekommendera om du inte redan läst den - 'Att möta förlossningssmärta' av Gudrun Abascal, fixa & dona inför lillens ankomst, tvättat alla bebiskläder samt filat, sängkläder m.m, lagar mat med mera, med mera.. Men framför allt lärt mig att slappna av & vila, så himla viktigt.

Du kommer in i det snabbare än vad du tror :)

Kommer ni inte börja någon föräldrarutbildning?

2011-10-24 @ 18:57:51
URL: http://nadiaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0